[O2] turbina się rozpadła, a teraz olej w układzie wydechowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemik
    RS
    • 2012
    • 1610

    #26
    ... ale pomiar jest mało wiarygodny....
    Przemek
    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
    80 B3 Limo 1.6 TD SB

    Komentarz

    • Muti
      Ambiente
      • 2011
      • 199

      #27
      Tak,ale ASO do decyzji o wymianie silnika(jak jeszcze były na gwarancji) brały to pod uwagę. Oczywiście nie ma dokładności do 0,1bar,ale do ok 1,a to juz daje pogląd na stan silnika.
      Moje projekty car detailingowe
      VW Touran 2.O TDI
      BMW X6 35d
      więcej na PW

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Na podstawie jakich czujników w BKD komp wylicza ciśnienie na cylindrach?

        Komentarz

        • Muti
          Ambiente
          • 2011
          • 199

          #29
          Na podstawie poboru prądu przez rozrusznik aby "pokonać" kompresję.
          Moje projekty car detailingowe
          VW Touran 2.O TDI
          BMW X6 35d
          więcej na PW

          Komentarz

          • sebo228
            Classic
            • 2013
            • 18
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Co do turbiny i ubytków oleju, to po tym jak w lutym kupiłem też był problem z geometrią, turbina poszła do regeneracji i po wymianie brał olej. Rozmawiałem z rzeczoznawcą z PZM bo próbowałem ją oddać poprzedniemu właścicielowi, i powiedział że turbo musi się dotrzeć bo w większości warsztatów nie robią tego dobrze, bo po regeneracji turbo powinno chodzić na stole kilkadziesiąt godzin. No i coś w tym jest bo z czasem coraz mniej dolewam.

            Komentarz

            • greg44
              L&K
              • 2011
              • 1198
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              Na podstawie poboru prądu przez rozrusznik aby "pokonać" kompresję.
              No faktycznie jest to niedokładne. Rozumiem, że nie potrafi to stwierdzić który cylinder jest niesprawny?

              Komentarz

              • Muti
                Ambiente
                • 2011
                • 199

                #32
                Potrafi dokładnie określić. Teraz we wszystkich silnikach vag jest opcja sprawdzania kompresji VASem. W poniedziałek sprawdzę jakie wartości pokazuje w 1.6tdi cr.
                Moje projekty car detailingowe
                VW Touran 2.O TDI
                BMW X6 35d
                więcej na PW

                Komentarz

                • greg44
                  L&K
                  • 2011
                  • 1198
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #33
                  VCDS-em nie ma możliwości?

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #34
                    Z tego co wiem to nie...

                    Co do metody powyzszej... wystarczy ze rozrusznik bedzie troche wypracowany albo masa bedzie słabasz albo akumulator w slabej kondycji i pomiar nie bedzie miarodajny...
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Muti
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 199

                      #35
                      Jest to korygowane w vasie sam sobie dobiera korektę zależnie od napięcia,prędkości rozrusznika itp. Także dość sprytne. Wiadomo,ze nie zastąp dobrego manometra,ale daje pogląd na sprawę bez "brudzenia się"
                      Moje projekty car detailingowe
                      VW Touran 2.O TDI
                      BMW X6 35d
                      więcej na PW

                      Komentarz

                      • rafal1st
                        Classic
                        • 2012
                        • 19

                        #36
                        Zamieszczone przez mattyah4x4
                        obstawiam "regenerację" turbosprężarki, a raczej jakość i wykonanie tej "regeneracji" :lol:
                        IMHO leje uszczelnienie - ale zaraz, zaraz !!!
                        jak olej w wydechu, to i dymienie powinno być - jest ?
                        jest na początku (dymienie) - ale jak się pojeździ, to nie ma... ale jak się zatrzyma - to później jest... znaczy olej z wydechu (niedużo) po krótkim postoju. Tak to zrozumiałem z tego, jak to opisywał. Musze ten samochód na chwilę przejąć i chyba nim pojeździć, żeby zobaczyć jak to się w ogóle zachowuje.

                        [ Dodano: Wto 03 Gru, 13 13:01 ]
                        Zamieszczone przez sebo228
                        Co do turbiny i ubytków oleju, to po tym jak w lutym kupiłem też był problem z geometrią, turbina poszła do regeneracji i po wymianie brał olej. Rozmawiałem z rzeczoznawcą z PZM bo próbowałem ją oddać poprzedniemu właścicielowi, i powiedział że turbo musi się dotrzeć bo w większości warsztatów nie robią tego dobrze, bo po regeneracji turbo powinno chodzić na stole kilkadziesiąt godzin. No i coś w tym jest bo z czasem coraz mniej dolewam.
                        co prawda nie na stole - ale po pierwszym odpaleniu (bak był pełny) - chodziła tyle, że zużył ok. 15 litrów. 0,5 litra / h. - w postoju - to daje ok. 30 godzin pracy silnika. PS mój mechanik, którego znam 15 lat (około) nie wypompowałby mi 15 litrów paliwa. Tego jestem pewien.

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #37
                          ale bajki opowiadasz kolego ze az mozan prawie w to uwierzyć.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • rafal1st
                            Classic
                            • 2012
                            • 19

                            #38
                            Zamieszczone przez wesol
                            ale bajki opowiadasz kolego ze az mozan prawie w to uwierzyć.
                            ... że ja bajki opowiadam ? do czego pijesz ?

                            Komentarz

                            • mattyah4x4
                              Rider
                              • 2013
                              • 664

                              #39
                              chyba do tego, jakoby że "Twój" mechanik trzymał trzy dniówki (3x8h) auto klekoczące wolnymi obrotami przed warsztatem, zanim w nie wsiadł i pojechał na jazde próbną :szeroki_usmiech
                              Diesel Service Śmietana
                              43-210 Kobiór
                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                              uwaga
                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                              Komentarz

                              • rafal1st
                                Classic
                                • 2012
                                • 19

                                #40
                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                chyba do tego, jakoby że "Twój" mechanik trzymał trzy dniówki (3x8h) auto klekoczące wolnymi obrotami przed warsztatem, zanim w nie wsiadł i pojechał na jazde próbną :szeroki_usmiech
                                panowie, to od razu trzeba tak pisać. Zaraz wam powiem, jak to działa - ale przyjmijmy jedną zasadę, może dla wszystkich i od teraz. Nie wciskamy sobie kitu. Jeśli ja was proszę o pomoc i nie płacę za rady / pomoc / sugestie - to z drugiej strony zobowiązuję się nie oszukiwać nikogo. Rozwiązanie której jest u mojego mechanika opiszę później wieczorem, a na razie - dla rozrywki umysłowej - jak można zrobić dokładnie coś takiego, jak kolega opisał powyżej - żeby to działało. Jak ktoś chce - może być w myślach. Dla ułatwienia dodam, że najbliższa analogia, jaką mi się kojarzy - to dentysta. Daleko - może... ale sami zobaczycie, tymczasem pozdrawiam i miłej rozrywki umysłowej dla "niewiernych".
                                R.

                                Komentarz

                                • mattyah4x4
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 664

                                  #41
                                  oj, to zadałeś zagadkę... takom warsiawskom znaczy, umysłowom :roll:
                                  Diesel Service Śmietana
                                  43-210 Kobiór
                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                  uwaga
                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10965
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    ja wiem, ja wiem....
                                    położył cegłę na gazie i przy np. 3tys. obrotów wszystko się odbyło 3x szybciej

                                    [ Dodano: Sro 04 Gru, 13 18:16 ]
                                    Muti, a o takim rozwiązaniu pierwszy raz słyszę :idea: :!:
                                    jak by to musiało być dokładnie mierzone

                                    podejrzewam, że to tylko baaaaaaardzo z grubsza pozwala oceniać kompresję
                                    wyniki mogą być takie: jest kompresja / nie ma kompresji
                                    bo w barach to jakoś nie widzi mi się to
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • rafal1st
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 19

                                      #43
                                      Zamieszczone przez mattyah4x4
                                      oj, to zadałeś zagadkę... takom warsiawskom znaczy, umysłowom :roll:
                                      nie no, jak ktoś mi zarzuca, że wciskam kit ... już nie chcę rzucać mięsem - bo to ja jestem po prośbie. A z tą Warszawą to jest tak, że jak się ktoś w niej urodził, to dla niego takie samo miasto jak inne. Nie jeździ po Polsce i nie pie....oli : "kufa, wiem lepiej bo jestem z Warszawy". Nie będę już pisał, kto przyjmuje taką postawę. Ponieważ czuję delikatny sarkazm u kolegi, opowiem jak to wygląda "u mojego mechanika". Otóż ma on normalny warsztat. Są takie miejsca w stolycy, gdzie można wynająć pomieszczenie warsztatowe. Wiele postkomuchowskich instytucji z tego żyje - czyli nic nie produkują, nic nie robią - tylko wynajmują. Podejrzewam, że w tym przypadku jest podobnie. Ale nie o tym chciałem. No wiec duże pomieszczenie, wysokie na jakieś 5-6 metrów, na tyle tzw. "kantorek" albo "kanciapa" - czyli małe pomieszczenie biurowe. W "hali" miejsce na 2 duże samochody (minivany) z tego jedno wyposażone w podnośnik (taki najazdowy). Czyli pierwszy "myth busted". Nie stoi przez osiem godzin pod warsztatem. Stoi w warsztacie - cały czas. Na drugim stanowisku - rezerwowym (czyli to, co można zrobić bez podnośnika) albo jak auto ma nocny dyżur. No dobra - ale jak tu odpalić silnik na 8-10 godzin dziennie i nie zaczadzieć? Wspomniałem o dentyście. Jak się siedzi na fotelu to wkładają do ust coś takiego, co oni określają jako "smok". Czyli rurę, która ssie i zasysa ślinę oraz płyny z borowania. I tu jest podobnie. Ma taki specjalny wyciąg z silnikiem elektrycznym, który spaliny wyciąga na zewnątrz budynku. Do silnika dochodzi coś jakby rura od odkurzacza ale zrobiona z takiego materiału jak kombinezon strażaka (taki ognioodporny). Na końcu jest końcówka z blokadą, którą się zakłada na rurę wydechową i blokuje na niej. Proste, działa i samochód na silniku może pracować i całą noc - jakby ktoś się nie bał. On się boi - więc stał ze 3 dni - i chodził. Da się...

                                      To tyle w temacie. Dziś z nim rozmawiałem, powiedział, że oddał wtrysk z 3 cylindra do sprawdzenia / naprawy, bo nie do końca dobrze pracuje. Powyżej 1000 obrotów - bez problemów, poniżej - 700 - 800 - 900 - czasem "nie pali" mimo, ze sprężanie jest - jak pisałem - w normie. Jak naprawi to - powiedział, że będzie demontował ponownie turbinę i sprawdzał.

                                      to tyle.
                                      miłego wieczoru.
                                      R.

                                      Komentarz

                                      • Muti
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 199

                                        #44
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        Muti, a o takim rozwiązaniu pierwszy raz słyszę
                                        jak by to musiało być dokładnie mierzone
                                        Będę miał chwilę czasu to sprawdzę jak to dokładnie działa i jakie wypluwa wartości
                                        Moje projekty car detailingowe
                                        VW Touran 2.O TDI
                                        BMW X6 35d
                                        więcej na PW

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Ja to podziwiam kogos, ze na hali zostawil sobie wlaczone auto przez cala swoja dniowke. Po godzinie mozna odpasc 8)
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • rafal1st
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 19

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Ja to podziwiam kogos, ze na hali zostawil sobie wlaczone auto przez cala swoja dniowke. Po godzinie mozna odpasc 8)
                                            ja podziwiam siebie (w sumie to z Wafszawy jestem - więc niedziwne), że okazało się, że nie łżę jak pies, jak kolega sugerował... a poza tym to ani Skoda specjalnie głośna (to nie diesel z Mercedesa 124), ani nie smrodzi (dzięki "smokowi") - a skoro trzeba, żeby pochodziła trochę - to co miał zrobić? Jakbyś miał wziąć pieniądze za coś, czego nie zrobiłeś (a powinieneś) - to jakbyś się czuł, nie byłoby ci głupio?
                                            miłego dnia,
                                            R.

                                            Komentarz

                                            • Jamilko
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 90

                                              #47
                                              rafal1st, ja Cię rozumiem w 100%. Co prawda mieszkam teraz pod Warszawą, ale jestem rodowitym warszawiakiem (od dziada itd). Rzeczywiście jest tak, że utarło się powiedzenie "warszawski cwaniaczek", ale nikt nie zastanawia się dlaczego tylko z góry zakłada taką oczywistość. A prawda jest taka, że w Warszawie mieszka w tej chwili max 20% warszawiaków, reszta to napływowe towarzystwo. I niestety, oni właśnie wystawiają nam taką wizytówkę. Bo przecież on już warszawiak...
                                              Sorki za off'a, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać
                                              O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                              Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                              Komentarz

                                              • Wally
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 3790
                                                • Volkswagen

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Jamilko
                                                A prawda jest taka, że w Warszawie mieszka w tej chwili max 20% warszawiaków, reszta to napływowe towarzystwo. I niestety, oni właśnie wystawiają nam taką wizytówkę. Bo przecież on już warszawiak...
                                                Sorki za off'a, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać
                                                że niby takie SŁOYKI :wink: ale co zrobić - w każdym większym mieście tacy są :szeroki_usmiech
                                                Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                                                => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                                                => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                                                => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                                                "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                                                Komentarz

                                                • rafal1st
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 19

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Wally
                                                  Zamieszczone przez Jamilko
                                                  A prawda jest taka, że w Warszawie mieszka w tej chwili max 20% warszawiaków, reszta to napływowe towarzystwo. I niestety, oni właśnie wystawiają nam taką wizytówkę. Bo przecież on już warszawiak...
                                                  Sorki za off'a, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać
                                                  że niby takie SŁOYKI :wink: ale co zrobić - w każdym większym mieście tacy są :szeroki_usmiech
                                                  Panowie, ja się nie obrażam, zbyt często (po tym, jak kogoś poznam) ludzie się dopytują: 'naprawdę jesteś z Warszawy, o kurcze - a jesteś taki "normalny" '. Ale to nie temat do dyskusji na "octaviaclub". Zamknijmy go. Co było, a nie jest - nie pisze się w rejestr.
                                                  Wracając do tematu głównego - będę informował na bieżąco, jak zmieni się status naprawy. Na razie wtrysk z 3. cylindra jest w "regeneracji".

                                                  miłego dnia,
                                                  R.

                                                  [ Dodano: Wto 10 Gru, 13 14:49 ]
                                                  Turbina zdemontowana; rusza się wałek (ok. 3 mm. luzu wokół osi - chyba za dużo?); jutro jadę do kolejnego zakładu regeneracji - tym razem na miejscu (w Warszawie). Nie chce mi się odsyłać tego "gdzieś" tam, żeby znów czekać tydzień (kolejny bez samochodu). Wtrysk wrócił z regeneracji, wymienione zostały: szpilki do osadzenia wtrysków (?), uszczelniacze pod wszystkimi wtryskami i zregenerowany wtrysk na 3. cylindrze. Nie ma żadnych wibracji, silnik chodzi podobno idealnie (stan sprzed demontażu turbiny). Na szczęście hipoteza o pogiętym korbowodzie nie potwierdziła się. Jeśli tym razem turbina będzie dobrze naprawiona (o ile była źle - ale podejrzewam, że tak było) i regeneracja w nowej firmie pójdzie sprawnie - jest szansa, że za tydzień wyjadę z warsztatu.

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez rafal1st
                                                    Zamieszczone przez wesol
                                                    ale bajki opowiadasz kolego ze az mozan prawie w to uwierzyć.
                                                    ... że ja bajki opowiadam ? do czego pijesz ?
                                                    sorry ze tak pozno ale odpowiem ze o te 15 litrow ropy jakie rzekomo mechanik wypalil bo robil testy i inne zabawy. Oj chyba powinienes sam w to zwatpic.

                                                    Co do pomiaru tego sprezania wszelkimi sprzetami to raczje z pryzmruzeniem oka powinno sie to brac. Amperomierza na kablu zasilajacym rozrusznika to nigdy nie widzialem w zadnym aucie. Obroty owszem mozna monitorowac ale czy sprzet jest na tyle szybki by jakos wyczuc predkosc katowa walu i ewentualne tetnienia w zakresie pol orbotu walu czyli 180 stopni katowych to watpie bo to w dodatku w ulamku sekundy. Pomiar moze i cos tam wart jest ale raczej stwierdza rzecz oczeiwsta czyli np podwieszony zawor ewentualnie ukruszony kawal zaoru itp przypadki kiedy praktycznie kompresji jest brak.
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...